Barevný svět peněženek jménem Dejka

České designérce a tvůrkyni kožených peněženek se daří zajímavě kombinovat kůži a barevné korálky. Před několika lety si osvojila poctivé řemeslo a od té doby již v jejích šikovných rukách vzniklo mnoho jedinečných kousků. Pro koho byla ušita první peněženka a proč si Dejka zkusila žít v indiánském týpí? O tom a mnohem více se dočtete v rozhovoru, za který jí děkuji.

Vzpomenete si, kdy jste navrhla u šila svou první peněženku a pro koho byla? 

Svou první peněženku jsem navrhla a ušila pro svoji nejlepší kamarádku. Bylo to asi před třinácti lety. Tehdy jsme rekonstruovali dům a jelikož jsme byli mladí, bez závazků a chtěli jsme si to vyzkoušet, po čas rekonstrukce jsme bydleli v týpí. První peněženka tedy vznikla předpisově indiánsky za svitu svíčky v indiánském týpí. :)

Kamarádka peněženku dodnes používá a přešívala jsem jí akorát vnitřek, jelikož ze začátku jsem je dělala plátěné, a už se jí rozpadal. Korálky stále drží. Dokonce se jí stalo, že jí peněženku někdo na vlakovém nádraží ukradl a po několika dnech ji tam našla. Peníze byly vybrané, ale peněženka tam ležela netknutá. I zloděj se slitoval a nechal ji tam. :)

Tvoříte krásné výšivky. Odkud k Vám přichází inspirace? 

Miluji barvy a inspiraci nacházím v nich. Každá peněženka vzniká postupně tak, jak se proces vyvíjí. 

Máte své oblíbené barvy, které volíte při tvorbě peněženek? 

Moje nejoblíbenější barva odmalička je žlutá a nejraději mám kombinaci žlutá, oranžová, červená, tmavě červená. V poslední době miluji růžovou a lila. Při tvorbě peněženek volím barvy dle aktuální nálady. Potřebuji pestrost. Kdybych pořád pracovala byť i s oblíbenými barvami, přestalo by mě to bavit.

Jaká fáze výroby je pro Vás nejnáročnější a proč? 

Nejnáročnější fáze výroby je peněženku jako takovou z kůže ušít. V šití z kůže jsem samouk a pořád se mám co učit. Postupně se snažím peněženky neustále zdokonalovat, ale občas se potřebuji s někým poradit.

Proč byste své autorské peněženky doporučila zákazníkům? Jaké mají přednosti, kromě toho, že jsou krásné?:) 


Zákazníkům bych své peněženky doporučila především z těchto důvodů: 

  • Nikdo na světě už nemá stejnou peněženku:)! Každá je originál.
  • Mají velmi dlouhou životnost a dávám na své zboží dlouhodobou záruku. To znamená, i když se mi zákazník ozve třeba po pěti letech, že se mu např. odpáral korálek, může mi peněženku poslat a já mu jí zdarma opravím. To se však stává výjimečně, mám spoustu zákazníků, kteří nosí a používají peněženku ode mne třeba již deset let a stále jsou spokojení. Naopak stářím jakoby peněženky ještě krásněly, protože víc vynikají korálky, které nikdy neztratí svou barevnost.
  • Peněženky jsou celokožené, což je samo o sobě záruka dlouhé životnosti.
  • Korálky se nikdy neošoupou a nikdy neztratí svoji výraznou barevnost.

Dejka handmade kožené peněženky


Komentáře

Oblíbené příspěvky