Nusle a Leron


Otevření obchodu s českými ručně vyrobenými doplňky a dárky jsem si jako obdivovatelka šikovných a zajímavých tvůrců a řemeslného umu už dlouho přála, ale najít vhodný prostor byl zprvu oříšek. Nechala jsem to náhodě a dál rozvíjela e-shop.

Nusle jsem znala spíše zpoza okýnka tramvaje nebo pouze jejich malou část a samozřejmě skvělou restauraci U Bansethů.  Náměstí Bratří synků mě už dříve něčím zaujalo. Je tu takové celodenní "hemžení" lidí, původní obchůdky, a když se člověk zastaví a prohlédne si domy a radnici, čeká ho nečekaná podívaná.



Inzerát na pronájem prostoru v Čestmírově ulici mi našel přítel, který mě sem také odvezl, abych se prý jen podívala. Podívala jsem se a hned ho viděla. Obchod, kde budu konečně moci ukázat světu krásu českých řemeslných výrobků, které byly doposud schovány v policích skladu e-shopu. Následovalo rychlé zařizování a najednou jsem tu stála a říkala si: „A je to." Skočila jsem do vody a plavu, respektive každým dnem se učím plavat o něco lépe.

Návštěvníci obchodu mě nesmírně obohacují podněty a komentáři, svými názory, ať už jsou jakékoli. S těmi méně motivačními se učím vypořádat a držet se svého záměru, nadšení a cesty. Vnímám je jako prostředek pro vylepšení toho, co se snažím tvořit.

Mnohem častěji však do Leron obchodu zavítají velmi zajímaví lidé, kteří mě povzbudí raketovou rychlostí nějakou milou poznámkou k výrobkům českých tvůrců nebo mě potěší zmínkou o příjemném interiéru, kde se sítí hezky. A to je velká věc. Kromě "obchodu" bych si přála nabídnout prostor, kam si lidé z okolí zajdou, protože se tu cítí dobře, i když třeba zrovna nic neshánějí. A když si něco krásného pořídí pro sebe nebo své blízké, aby z nákupu měli dobrý pocit.

Paní Lenka přišla poprvé do Leron se synkem. Zaujalo mě, jak trpělivě mamince vybíral ty pravé náušnice ze dřeva. Za několik dní mi od Lenky přišel tento e-mail s tím, že by ráda tento text věnovala mně a Leronu. Nemusím asi popisovat, jak mě potěšilo její řádky číst. Ráda bych se s Vámi o ně podělila a Lence ještě jednou poděkovala.


„V Nuslích bydlíme s rodinou necelé 3 roky. Přišli jsme ze Žižkova a srovnávání se člověk úplně nevyhne. Z mého pohledu byla čtvrť o dost slabší v oblasti infrastruktury. Chyběla mi dobrá kavárna, více bankomatů nebo třeba něco neotřelého. Připadalo mi, že jediné, co tady „frčí“, jsou obchody s potravinami. Nicméně jedna starší zdejší rodačka mě poučila, že kdybych to tu viděla před několika lety, nestačila bych se divit. Nusle prý za poslední roky hodně vzkvétají. V tu chvíli jsem si myslela svoje…

Na procházce se synem jsem nedávno narazila na nový obchod Leron. Zvědavost nás vtáhla dovnitř a nelitovali jsme. Našli jsme jeden dílek ze skládačky Nusle, který jasně říká, že se blýská na lepší časy. Prostě krámek, který Vám udělá radost a nemusíte mít jasnou představu, za čím jdete. Ale to nebyl můj případ. Chtěla jsem již delší dobu změnit náušnice, najít něco výraznějšího a zároveň lehkého. A najednou tam byly a já nevěděla, kde začít. Kterou barvu, jakou velikost, materiál. Ale ty pro mě tam rozhodně byly. Jelikož jsem vybírala něco úplně nového, nechala jsem si trochu poradit od majitelky obchodu a vlastně i od syna. Myslím, že na konci jsme měli radost všichni tři.

Takže kdo z vás tam ještě nebyl, doporučuji zastavit se. Ať už sháníte něco pro sebe nebo chcete udělat radost ostatním, věřím, že to v Leron najdete. Je to obchod pro dámy, pro pány, pro děti i pro mazlíčky. A za sebe říkám, že se tam budete cítit dobře."

Lenka

Děkuji a těším se na Vás, ať už jste z Nuslí či odjinud.:)

Andrea z Leron

Komentáře

Oblíbené příspěvky